core web vitals فاکتور رتبه بندی گوگل
نوشته شده توسط : عباسی


در ماه می 2020 گوگل Core Web Vital یا این که هسته اینترنت حیاتی را معرفی کرد که گروه ای میباشد  سئو سایت از شاخص های پباده سازی گردیده برای مقایسه کیفیت تجربه کاربری وبسایت. این شاخص ها به مدت بارگزاری، تعامل و ثبات کاغذ وب سایت بستگی دارااست.

گوگل اعلام نموده است که Core Web Vital با دیگر فاکتورهای seo مثل mobile friendly بودن، امنیت وبسایت و حضور ناخوانده مخلوط شود تا چک کاملی از تجربه استفاده کننده در یک کاغذ از وب سایت ساخت نماید.

 

این بررسی همینطور در الگوریتم جستجوی گوگل گنجانده گردد. به عبارت دیگر Core Web Vital تحت عنوان یک فاکتور سکو بندی seo وب سایت به کار گیری شود.

core web vitals فاکتور جايگاه بندی گوگل
طبق گفته گوگل، Core Web Vital بعدها امکان اینترنت مثل سرعت بارگزاری وب سایت، تعامل و ثبات محتوا در هنگام بار گذاری شیت تارنما را اندازه گیری می نماید. (ثبات برگه وبسایت هنگام بارگذاری به‌این مضمون‌ میباشد که وقتی که شیت وبسایت در درحال حاضر بارگذاری شدن میباشد، ورقه همیشه بالا و زیر نرود. در شرایطی که چنین اتفاقی بیفتد و به عنوان مثال بخواهید در بخشی از وب سایت کلیک فرمایید ممکن میباشد تصادفا نصیب دیگری که مد حیث شما نبوده را کلیک فرمایید و این نادرست برای استفاده کننده آزاردهنده میباشد. پس طراح تارنما می بایست به نحوی کار نماید که بعدها هر المان معین باشد تا در هنگام بارگذاری وب سایت با این خلل مواجه نشود.)

مجموعاَ Core Web Vital از سه شاخص اساسی درست شده میباشد:
LCP (Largest Contentful Paint)
بازه برهه زمانی بارگزاری ورقه وبسایت و اکران محتوای مهم شیت را اندازه گیری می نماید. غرض LCP بازه زمانی مقطع 2.5 ثانیه یا این که سریعتر از 2.5 ثانیه میباشد.

FID (First Input Delay)
این شاخص زمان وقتی را که استفاده کننده معطل می‌ماند تا بتواند با برگه وبسایت تعامل برقرار نماید، را اندازه گیری می نماید. یک FID خوب 100 میلی ثانیه یا این که کمتر میباشد.

CLS (Cumulative Layout Shift)
این شاخص آنالیز می نماید که تا چه اندازه برگه وب سایت در هنگام بارگزاری ثبات دارااست. به‌این مضمون‌ که چینش و طرح برگه وب سایت در هنگام بارگزاری نباید کشیک پیدا نماید و هر المان در شیت وب سایت بایستی در موضع معلوم خویش اثبات بماند و جنبش نکند. به صورت ایده آل، CLS برگه وبسایت بهتر میباشد بیشتراز 0.1 نباشد.

 

قابل ذکر میباشد نمره معلوم گردیده برای شاخص های Core Web Vital میتواند با تکامل اینترنت تغییر تحول نماید. در واقعیت، گوگل اعلام نموده است که هر سال با تغییر تحول انتظارات یوزرها، فاکتورهای بیشتری در رابطه تجربه کاربری به فاکتورهای سکو بندی در موتورهای کاوش اضافه می نماید.

به کار گیری از Core Web Vital در seo وب سایت
هر یکسری ممکن میباشد با اجرای این فاکتور بهینه سازی بر روی موتور جستجوی گوگل جايگاه تارنما شما تغییر‌و تحول و حتی افت پیدا کرد‌ه باشد، البته تعقیب کردن Core Web Vital میتواند مقداری به تلاشهای seo وب سایت شما یاری دهد. کل آنچه نیاز دارید این میباشد که صفحه های تارنما خویش را به طوری پباده سازی نمایید که گزینه پسند و رضایت یوزرها وب سایت قرار بگیرد.

Core Web Vital در سرچ کنسول گوگل:
به تازگی گوگل گزارش تازه Core Web Vital را با گزارش speed در سرچ کنسول جایگیرین نموده است. تصویر تحت نمایی از اجرای شاخص های تازه کاوش را در همت ورقه تارنما نشان میدهد. آن‌ها را به طور رنگ قرمز‌رنگ برای URLهای با محتوای ضعیف، رنگ نارنجی رنگ برای URL های مستلزم به بهبود و سبز برای URL های خوب طبقه بندی نموده است.

مبتنی بر نوع دستگاه به دو قسمت گوشی و دسکتاپ منقطع نموده است. میتوانید با کلیک بر روی open report نوع خطاهای معلوم گردیده برای هر URL را به صورت جداازهم مطالعه نمائید و داده ها بیشتری به دست آورید.

در عین درحال حاضر که تجربه عالی یوزرها در هنگام عمل با تارنما برای seo بسیار اساسی میباشد، البته این آیتم تنها یک کدام از فاکتورهای بهینه سازی برای جايگاه بندی میباشد.

گوگل هنوز فاکتورهای دیگر مثل فاکتورهای اعتماد، کیفیت محتوا و محتوای دارای ارتباط را در لحاظ داراست. به عبارت دیگر در حالتی که دو کاغذ وب سایت که دارنده محتوای کیفیت بالا می باشند و کیفیت هر دو ورقه با هم برابر باشد، گوگل به سراغ فاکتورهای Core Web Vital می رود. بدین ترتیب در صورتی‌که صفحاتی از وب سایت که دارنده نمره پایینی در Core Web Vital می باشند البته محتوای بهتر و مطلوب تری دارا هستند، ممکن میباشد از صفحاتی که نمره بهتری در Core Web Vital دارا هستند، در لیست اکران موتور کاوش (SERP) سکو بهتری بگیرند.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: